Kerknieuws.nl 'Regering Bush organiseerde 9/11'
VR 22 aug 13:47  |  update 13:47
Foley Ebola Kapel van het Allerheiligste Sacrament Denis J. Madden CMO
Paus belt met ouders van James FoleyAugustijnen wijken niet voor ebolaVlaamse bisdommen maken opnieuw winst Amerikaanse bisschoppen blijven in dialoog met moslimsNederlandse moskeeŽn veroordelen terreur IS

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

'Regering Bush organiseerde 9/11'

WO 09 aug 2006 | 15.13

De aanslagen van 11 september 2001 op de Twin Towers in New York zijn georganiseerd door de Amerikaanse president Bush. Die conclusie staat in een door de Presbyterian Church (USA) uitgegeven boek, dat eind juli verscheen.

ComplottheorieŽn over de betrokkenheid van de Amerikaanse regering bij de aanslagen zijn niet nieuw. Met het boek 'Christian Faith and the Truth behind 9/11: A Call to Reflection and Action' geeft schrijver David Ray Griffin deze theorieŽn nu ook een stem binnen de grootste presbyteriaanse kerk (2,5 miljoen leden) van de Verenigde Staten.

Schrijver Griffin, die de VS in het boek benoemt als 's werelds ''grooste belichaming van duivelse krachten'', zei eerder lak te hebben aan complottheorieŽn over '9/11'.

Na eigen onderzoek kwam de oud-hoogleraar echter tot de conclusie dat de Twin Towers ten onder gingen aan 'gecontroleerde sloop'. Ook kregen militairen volgens hem het bevel gekaapte vliegtuigen niet te helpen en heeft de commissie die de waarheid achter de gebeurtenissen in New York boven tafel moest krijgen elke betrokkenheid van de regering 'simpelweg genegeerd'.

In het boek vergelijkt Griffin het oude Romeinse Rijk met het huidige 'Amerikaanse rijk'. Op deze manier past hij de leer van Christus toe op de regering-Bush, en behandelt hij de vraag hoe christelijke kerken 'kunnen en moeten reageren' op de daden van de Amerikaanse regering.

De aanslagen van september 2001 passen volgens Griffin in een lange rij 'valse aanvallen' van de regering op de eigen bevolking, om steun te krijgen voor militair ingrijpen in het Midden-Oosten.

De schrijver is emeritus hoogleraar filosofie en theologie aan de Claremont School of Theology in CaliforniŽ. Ook is hij emeritus hoogleraar Godsdienst van de Claremont Graduate University.

Bron: IKON







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Stilte is vaak belangrijker dan spraakwatervallen en muziek
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 16 reacties )

03 aug 2009, 20.30 uur
Door: djong (86.88.167.xxx)
Ik heb een groot artikel uit het NRC bewaard over 1 vd piloten uit dat vliegtuig... die speelde alsof hij gelukkig was in de USa, maar hij bleek af en toe naar afganistan te vliegen etc... Opeens pas weg.. om de stempels weg te werken.. etc. Heel interessant, dus ik denk wel dat het waar is, dat Laden erachter zit, maar moet zeggen, dat ik begin te twijfelen.. ik las ook op google, dat er een kaartspel is, dat jaren voor 9-11 er al was, waarop een tekening van vliegtuigen die naar torens vliegen... Heel opvallend.. Hoe dan ook, dat controle verhaal van iemand die hier ook reageerde, daar zit veel waarheid in.. Tik Illumininati en 666 en controle en je leest van alles.. op dit gebied.. Men wil alle mensen onder controle en er stond pas een een damesblad.. libelle... dat we al met een chip in ons lichaam kunnen betalen.. elk mens een chip... en zo is elk mens geregistreerd... eng allemaal.
Ik heb een klacht over deze reactie


05 feb 2008, 03.56 uur
Door: Rogue (80.61.200.xxx)
Erm ik wilde iets toevoegen voor de gasten die nog geloven dat ze het hebben laten gebeuren,,iets laten gebeuren is veel en veel moeilijker als het zelf doen ten eerste.Ten tweede kijk naar de doc:The explosive reality te vinden via google,,dit beeldmateriaal maakt een hoop duidelijk.zoals de man..( explosieven-expert?)van zembla-doc. zei..als er hitte bij de explosieve komt gaan ze af..het betekent niet dat ze allemaal af zouden gaan!! dat weet deze man dondersgoed.,waarom hij dit gezegt heeft is mij onduidelijk..in dit beeld materiaal zie je explosieve die op een niet getimed moment afgaan door de hitte dus..
Ik heb een klacht over deze reactie


21 dec 2006, 19.49 uur
Door: Jasper
Ik verdiep me al enige weken in 9-11 en ik geloof zeker dat Amerika in ieder geval wist wat er ging gebeuren. Ik denk alleen dat ze niet wisten dat het zo destructief zou worden. Ik denk niet dat het hun bedoeling was dat de torens zouden instoren, wat ik overigens bij andere gebouwen,als building 7 betwijfel. De twin towers waren nationale trots voor de verenigde staten en het zou hun imago ernstig schaden als zij die zouden laten instorten. Ik denk dat de VS de aanslagen bewust heeft laten gebeuren om onder andere de redenen die Richard hier aansnijdt, maar dat ze de gevolgen onderschat hebben. Ik geloof wel dat ze het hebben laten gebeuren maar niet dat ze bommen hebben geplaatst in de torens.
Ik heb een klacht over deze reactie


25 nov 2006, 23.19 uur
Door: Roy
Thank you! http://cjfhykmk.com/snif/lyoy.html | http://zwsjvvxr.com/ojck/tesk.html
Ik heb een klacht over deze reactie


02 sep 2006, 15.02 uur
Door: Dennis
@Oscar, denk dat je jezelf ook nog wel eens verder mag verdiepen in de materie. http://video.google.com/videoplay?docid=5662853583740403796&q=bush+wmd http://www.cbsnews.com/stories/2006/04/21/60minutes/main1527749.shtml http://thinkprogress.org/2006/08/21/bush-on-911/ en als laatste http://www.unknownnews.net/casualties.html groetjes Oscar en slaap zacht
Ik heb een klacht over deze reactie


27 aug 2006, 22.47 uur
Door: Richard Jansen
Oorlog levert grote winsten voor de Amerikaanse militaire industrie. Een van de grootste bedrijven op dit vlak is The Carlyle Group. Bij de grootaandeelhouders horen: George Bush sr. Maar ook de familie Bin Laden! Verder geeft het te denken dat 6 weken voor de aanslagen het WTC opnieuw werd verzekerd (ook tegen terroristische aanlagen). Een aantal weken voor de aanslagen waren er steeds technische ploegen bezig in het WTC (waarschijnlijk springstoffen aanbrengen). Tijdens deze weken was de jongere broer van George Bush hoofd beveiliging van het WTC. De Antrax-brieven (na de vliegtuig aanslagen) werden o.a. verstuurd naar een aantal politieke tegenstanders van George W. Bush. Na forensich onderzoek bleek dat het ging om antrax dat heel goed gemaakt kon zijn in Amerikaanse militaire laboratoria. In de paniek die volgede, kon de regering er een aantal wetten doordrukken die de individuele burgerrechten beknotten. Die nieuwe wetten lagen overigens al langer klaar. Op dit moment heeft de VS weer nieuwe wetten klaarliggen, die ervoor zorgen dat ze zomaar mensen op mogen pakken die ze 'verdacht' vinden. Dan hoeft er geen rtechtspraak og advocaat meer aan te pas te komen. Ik denk dat de enige mogelijkheid om deze regering weg te krijgen is dat er massale betogingen en opstanden moeten komen. Maar dan nog, als de president weg is, dan moet je nog de CIA, FBI en de machtige industrieëlen weg zien te krijgen. Zij voeren de werkelijke macht. Een president in de VS is niets meer dan een stroman van deze instanties. Bij voorkeur iemand met een leuke kop en een leuk praatje.
Ik heb een klacht over deze reactie


23 aug 2006, 11.06 uur
Door: Rob Heusdens
Het is bepaald geen geheim dat de aanslag op 9/11 op de VS voor de neo-conservatieve krachten in de VS, die oorlogen aan het voorbereiden waren, een geschenk uit de hemel was. Kennis vooraf over de aanslagen en een volslagen afwezigheid van luchtverdediging, wijzen er duidelijk op dat er binnen de hoogste kringen van de VS voorkennis was over de ophanden zijnde aanslagen, en dat men de kapers vrij spel heeft gegegeven. De hele operatie die zich sidnsdien heeft ontwikkeld, de invallen in Afghanistan en Irak, toont aan waar de VS op uit is, nl. totale hegemonie over de wereld, en met name hegemonie over de olievelden van het midden oosten en centraal azie. De VS heeft er niet voor geschuwd om overal ter wereld geweldadige elementen voor zich te chanteren (van doodseskaders tot fundamentalistische islamitishce krijgers) om haar politiek met geweld door te zetten, en bloedige tereur te bedrijven om haar macht uit te breiden. Al Qaeda is een verzinsel en creatie van de amerikanenen zelf. Zij zijn de poppetjes waarmee de amerikanen de wereld angst in zaaien, en zijn bruikbare pionnen in het globale schaakspel. Waarom heeft de VS nog nimmer de hoofdverantwoordelijke voor de aanslag (althans, zo beweerd de VS zelf), Osama Bin Laden, te pakken weten te krijgen? Moeten we geloven dat de VS niet capabel zijn om deze man te arresteren, of worden we gewoon wederom voorgelogen? Het is niet bepaald toevallig dat dergelijke fundamentistische elementen ook aanwezig waren in de oorlog in Joegoslavie en in Tsetjenie, en dat deze conflicten plaatsvonden in strategisch belangrijke gebieden voor de olie aanvoer. Nadat de Sovjetunie door de amerikaanse politiek was uitgeschakeld, konden de amerikanen in grote delen van de wereld vrij opereren, waaronder centraal azie. Een gebied met grote reserves aan olie en gas.
Ik heb een klacht over deze reactie


12 aug 2006, 23.29 uur
Door: Erik
Veel mensen zijn bang om iets naars onder ogen te zien. Ze kijken liever de andere kant op, steken hun hoofd in het zand, of zetten de brenger van het slechte nieuws voor gek teneinde zichzelf voor narigheid te beschermen. Zo reageren mensen ook op de mensen die de waarheid m.b.t. 9/11 boven tafel willen hebben. Dat is jammer, want het is heel belangrijk dat we te weten komen hoe en door wie deze aanslagen zijn gepleegd, temeer daar deze aanslagen ons in een eeuwige en niet te controleren oorlog tegen het terrorisme hebben gestord. Iets wat voor mij, als vredelievend mens, een gruwel is. Het is toch heel vreemd en verdacht dat de Bush regering elk serieus onderzoek naar 9/11 tegen houdt en zelfs hoogleraren die hier vragen over durven stellen met ontslag bedreigt. Ik ben 100% overtuigd van de onhoudbaarheid van de officieele lezing. HET IS EEN DUIVELSE LEUGEN! Er zijn zo veel getuigen die het over bommen in het WTC hebben. Er was zelfs een zware explosie onderin het gebouw vóór de inslag van het eerste vliegtuig. Bekijk films als “Eyewitness” en ” Loose change”. Lees www.reopen911.org. Het bewijs is daar. Het zijn geen theorien meer. Je kunt de impacts van de explosies aflezen van de soundlevelmeters. Surf rond op 9/11 en trek je eigen conclussies. 1+1=2 Open je geest en help Amerika van die crimminele regering af te komen.
Ik heb een klacht over deze reactie


12 aug 2006, 11.18 uur
Door: Gummetje
Alles over complotdenkers hier: http://911-complotdenkers.blogspot.com/
Ik heb een klacht over deze reactie


10 aug 2006, 21.20 uur
Door: Bart
Een goed Christen is alert en kritisch. Indien men zich verdiept in de aanslagen van 11 September kan men tot slechts één conclusie komen: "Het was een zelf toegebrachte wond" -Waarom is gebouw 7 ingestort (Was geen vliegtuig op ingevlogen) -Waarom werden er die dag verschillende oefeningen gehouden waardoor het luchtruim onbeschermd was? -Waarom bleef pres. Bush doorgaan met zijn bezoek aan de peuterschool nadat het 2e vliegtuig in wtc was gevlogen? -Waarom staat het scenario van 11 September bijna identiek beschreven in de Northwood documenten uit de jaren 60?
Ik heb een klacht over deze reactie


10 aug 2006, 19.09 uur
Door: egag
Op 9/11 zijn 2 er jumbo-jets verdampt en drie grote, uit staal opgetrokken gebouwen ingestort t.g.v. relatief kleine brandjes. Dit alles werdt georganiseerd en uitgevoerd door grotbewoners uit Afghanistan. Nou, dat is pas een wilde complot-theorie. Toch is dat de officiele lezing. 9/11 was een "inside job".
Ik heb een klacht over deze reactie


10 aug 2006, 12.42 uur
Door: Oscar
@Christian, denk dat je jezelf nog wel wat meer mag verdiepen in de materie. Lees http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html en http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html maar eens.
Ik heb een klacht over deze reactie


10 aug 2006, 11.29 uur
Door: complot?
Complottheorieën zijn over het algemeen te fantastisch om waar te zijn. Zo ook deze.
Ik heb een klacht over deze reactie


09 aug 2006, 21.18 uur
Door: Christian
@yak: ik denk dat u zich nog niet zo verdiept hebt in het materiaal.. Ik vind het niet zo zielig, maar acht de kans dat de Amerikaanse regering dit heeft gedaan, groter dan een terroristische organisatie. Wist u bijvoorbeeld dat niet lang voor 9/11 een hele serie wetsvoorstellen die ernstig inbreuk maken op de privacy van Amerikanen werden afgewezen. Kort na 9/11 werd de hele serie goedgekeurd. Het zou een goede truc zijn om steeds meer controle over eigen burgers te krijgen. Ik woon in de V.S. en mensen staan niet open voor deze theorie. Ze weigeren te geloven dat 'hun' regering zoiets zou kunnen doen, maar erkennen dat ze steeds meer privacy moeten inleveren. Toch vinden ze dit doodnormaal, in het licht van de 'aanslagen'. Eigenlijk zijn ze gewoon doodsbang. Natuurlijk weten we niet het uur of dag wanneer Christus terug komt, maar het past goed in het plaatje van 'de eindtijd': volledige controle door de regering. Natuurlijk niet in een keer, want je wil geen slapende honden wakker maken, maar juist terloops. Op Google Video is een goede documentaire te vinden over de (mogelijke) daden van de Amerikaanse Regering. Het is mijn hoop en gebed dat hier niets van waar is. Hierbij de link: http://video.google.com/videoplay?docid=-477291067349314800&q=loose+change+dutch
Ik heb een klacht over deze reactie


09 aug 2006, 21.17 uur
Door: Francisco
Hoeveel is er tot nu toe al niet verdiend aan al die complot gedoe. Films, boeken, documentaires etc.. Echte harde bewijzen ontbreken steeds en dat zal er ook niet gauw van komen. Je zou ook kunnen denken dat die Bin Laden het complotspelletje meespeelt, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat het machtige Amerika hem tot nu toe nog steeds niet kan "vangen" of elimineren.