Kerknieuws.nl Gereformeerde gemeente Ridderkerk beroofd
VR 24 okt 12:16  |  update 12:16
Roosendaal Amsterdam CS Zuster Gebed Tempelberg
Grootste moskee van West-Brabant geopendEerbetoon aan de doden op Amsterdam CS'Zuster Helena' naar psychiatrisch ziekenhuis1 op de 50 anglicaanse priesters gelooft niet in GodWeer rellen in Jeruzalem

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Gereformeerde gemeente Ridderkerk beroofd

Collectezak
DI 18 mrt 2014 | 15.14

Twee personen van de gereformeerde gemeente te Ridderkerk (Bethelkerk) zijn dinsdagochtend van een onbekend geldbedrag beroofd op de Anjerstraat. Het ging om het collectegeld van de zondagse kerkdiensten.

Dat meldde de website dichtbij.nl. Volgens deze website voor regionaal nieuws heeft de politie bekendgemaakt dat de daders na de beroving op een scooter zijn gevlucht. Het gaat om twee mannen; de een droeg een zwart regenpak, de ander een jas met capuchon. Ze reden op een bruin-zilveren scooter.

Lees verder bij het Reformatorisch Dagblad








ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
De waarheid sneuvelt het eerst in een oorlog
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 18 reacties )

20 mrt 2014, 22.26 uur
Door: Nick (82.156.86.xxx)
Bij ons in het dorp werden de collectegelden in een gouden schrijn 7 keer om de kerk gedragen. Elke aanvaller zou dan ter aarde storten. En de bank was naast de kerk, dat scheelde ook al een heel stuk. :-)
Ik heb een klacht over deze reactie


20 mrt 2014, 01.30 uur
Door: jan de jong (179.171.198.xxx)
Zelf een aantal jaren kerkvoogd geweest zijnde ging het in onze (mijn dus) kerkelijke gemeente zo: de opbrengsten van zowel diaconie-, kerkvoogdij- en deurcollecte gingen in de kluis van het kerkgebouw. 's Avonds ging de zak met het totaal gespecificeerd (ochtend- en middagdienst) naar de bankkluis ('toevallig(?)' was de bank aan de overkant van de kerk en de zak plofte in de bankkluis. Is altijd goed gegaan! En... altijd op dezelfde dag en op wisselende tijden. Zondag dus. Waarom dat nu de dag er na moet gebeuren??)
Ik heb een klacht over deze reactie


20 mrt 2014, 01.30 uur
Door: jan de jong (179.171.198.xxx)
Zelf een aantal jaren kerkvoogd geweest zijnde ging het in onze (mijn dus) kerkelijke gemeente zo: de opbrengsten van zowel diaconie-, kerkvoogdij- en deurcollecte gingen in de kluis van het kerkgebouw. 's Avonds ging de zak met het totaal gespecificeerd (ochtend- en middagdienst) naar de bankkluis ('toevallig(?)' was de bank aan de overkant van de kerk en de zak plofte in de bankkluis. Is altijd goed gegaan! En... altijd op dezelfde dag en op wisselende tijden. Zondag dus. Waarom dat nu de dag er na moet gebeuren??)
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 15.51 uur
Door: Frayek (181.71.195.xxx)
Hoe nu weer, hebben ze de overvallers soms niet gezegd dat geldzucht de wortel van alle kwaad is?
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 15.10 uur
Door: BobK. (86.94.147.xxx)
Vlucht op een bruin-zilveren scooter? Ik denk dat ze gingen voor 'goud'.... Te gek voor woorden (wist men van het transport?)!
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 14.29 uur
Door: Duifje (92.109.142.xxx)
Paulus; ‘Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één, er is geen mens verstandig, er is geen mens die God zoekt. Allen hebben ze zich afgewend, heel de mensheid is verdorven. Er is geen mens die nog het goede doet, er is er zelfs niet één. (Romeinen 3:10)
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 13.36 uur
Door: evert, (86.83.103.xxx)
@Marian, r-k, waar hebt u gehoord dat @Nick en ik niet volmaakt zijn? Als u dat even meldt kunnen we aangifte doen.
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 12.08 uur
Door: Marian, r-k (77.168.245.xxx)
@Bertus, het was een voornemen, geen eed. Maak het niet zwaarder dan het al is. Ik heb mijn verontschuldigingen elders aangeboden. Ja ja laten zijn en nee nee blijkt soms heel moeilijk te zijn. Ik ben niet zo sterk, maar een zwak mensenkind. Ik neem dit voornemen terug. Ik reageer wanneer ik het nodig acht en daarmee moeten jullie het mee doen, dat geldt ook voor @Nick en @Evert. Laten we elkaar proberen te nemen zoals we zijn, onvolmaakt.
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 11.31 uur
Door: Nick (82.156.86.xxx)
@ Bertus. Het is nog maar kort geleden dat mevrouw de Bruijn voor de derde maal moeder werd van een wolk van een meisje. Op het doopkaartje dat door het hele dorp werd rondgezonden stond deze aardige tekst: Geboren Jantine, (gegevens over gewicht en lengte). Met dank aan mijn man en God. (overigens was God de enige die geen kaartje kreeg.)
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 10.26 uur
Door: evert (86.83.103.xxx)
@Bertus, 'wij zijn niet blij met jou' was getekend de vrouw van Bertus en Jehovah...
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 09.14 uur
Door: Bertus (94.211.216.xxx)
Overigens beloof ik ook wel eens iets te doen en dan doe ik het niet en dan is mijn vrouw of Jehovah niet blij met mij...
Ik heb een klacht over deze reactie


19 mrt 2014, 09.12 uur
Door: Bertus (94.211.216.xxx)
De meeste JG beginnen de dag met het lezen van de dagelijkse dagtekst. Daar kregen we een paar dagen de volgende raad Marian.Lezus zei laat Uw ja ja zijn.En ook als we iets beloven dan moeten we dat ook doen. Jij beweerde stellig dat je niet meer zou posten totdat de vastentijd die jij jezelf oplegt voorbij is.De bijbel vraagt dat niet van ons. Nu je daar niet in geslaagd bent,heb je jezelf geen goede dienst bewezen.. Daarom zegt de schrift dat het niet goed is een eed af te leggen iets beloven en het dan niet te betalen....
Ik heb een klacht over deze reactie


18 mrt 2014, 16.39 uur
Door: evert (86.83.103.xxx)
@Marian,r-k, laat Duifje maar vliegen, die zoekt zijn kost wel. Het is mij om het even of u nou wel of niet post. Als ik commentaar heb ziet u het wel.
Ik heb een klacht over deze reactie


18 mrt 2014, 16.31 uur
Door: Marian, r-k (77.168.245.xxx)
@Evert, 16.22 uur. De Vastentijd is niet voorbij, maar je kan jezelf ook teveel opleggen. En dat lukt dan niet. Ik vind het moeilijk, hoor. Maar Bert (alias Duifje) heb ik vandaag nog niet gezien, hij is sterker dan ik, heeft ook veel minder reacties gegeven gisteren dan ik. Ik ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt, als hij merkt dat ik weer bezig ben, dan kan er twee dingen gebeuren. Of hij houdt het vol of hij is binnen de kortste keren weer terug. Ik weet echter niet of jij en Nick blij zijn dat ik terug ben. Jullie vinden of vonden me behoorlijk lastig. Nou, ik zal proberen mijn leven te beteren en daar is de Vastentijd toch voor. Groet, Marian
Ik heb een klacht over deze reactie


18 mrt 2014, 16.22 uur
Door: evert (86.83.103.xxx)
Hé Marian, r-k, is de vasten nu echt voorbij? U blij. P.S., bij ons in de streek is het komende zondag pas half-vasten..