Kerknieuws.nl Aantal moskeeŽn in de VS sterk gegroeid
VR 24 okt 14:44  |  update 14:44
Chili Bibi Roosendaal Amsterdam CS Zuster
Kerk en homoseksualiteit botsen in Chili'Kinderen Asia Bibi werden mishandeld'Grootste moskee van West-Brabant geopendEerbetoon aan de doden op Amsterdam CS'Zuster Helena' naar psychiatrisch ziekenhuis

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Aantal moskeeŽn in de VS sterk gegroeid

Moskee Michigan
MA 05 mrt 2012 | 08.54

Het aantal moskeeŽn in de Verenigde Staten (VS) is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Amerika telde in 2000 nog 1209 moskeeŽn. Tien jaar later is dat aantal bijna verdubbeld en staat de teller op 2106 islamitische gebedshuizen.

Dat staat in een studie over moskeeŽn in Amerika, The American Mosque 2011. De staten New York, CaliforniŽ en Texas tellen de meeste moskeeŽn, respectievelijk 257, 246 en 166 stuks. De meeste moskeeŽn zijn gebouwd in steden. Opmerkelijk is dat 76 procent van de moskeeŽn in de VS er kwam na 1980.

De belangrijkste moslimgemeenschappen rondom de islamitische gebedshuizen hebben een Zuid-Aziatische, Arabische of Afro-Amerikaanse achtergrond. Het aantal moslims uit SomaliŽ, West-Afrika en Irak groeit. Ook blijkt dat de moskeeŽn een zeer diverse groep bezoekers trekken. In 3 procent van de gevallen was er sprake van ťťn etnische groep.

Lees verder bij het Friesch Dagblad







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
De waarheid sneuvelt het eerst in een oorlog
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties

07 mrt 2012, 15.11 uur
Door: J.W. de Vries (83.160.107.xxx)
Eerder een koloniaal ongelukje, dacht ik.
Ik heb een klacht over deze reactie


06 mrt 2012, 14.12 uur
Door: Aragorn (83.83.55.xxx)
@Nick: De Heer Geert heeft toch ook Joods bloed? Daar zou best een druppie kruisvaarder bij kunnen zitten... Die jongens waren niet vies van een verkrachting meer of minder...
Ik heb een klacht over deze reactie


06 mrt 2012, 10.02 uur
Door: Binjamin Heyl (86.84.132.xxx)
Jammer Johannes dat de kruisvaarders niet wat doorgeknokt hebben. Hadden ze op weg naar het zogeheten Heilige Land nog meer synagogen kunnen verbranden en joden afslachten. Maar ja, niet getreurd. Eens komt de dag dat de wereld Judenrein is, moslimrein, enz. enz. Alle wereldbewoners in de Romana van alle vreemde smetten vrij. En zal ook Geert met terugwerkende kracht als een echte Arische man gehuldigd en geprezen worden in Venlo waar een heuse Roomsche bierbrouwer de bedevaartgangers verblijd met vocht en een mooie bijbelspreuk.
Ik heb een klacht over deze reactie


06 mrt 2012, 00.45 uur
Door: J.W. de Vries (80.237.226.xxx)
@Johannes, voor mij geldt nog steeds: liever turks dan paaps.
Ik heb een klacht over deze reactie


05 mrt 2012, 21.34 uur
Door: cornelis (77.171.142.xxx)
@nick..Geert zou dan ook beter de invoering van de roepiah kunnen bepleiten dan de herinvoering van de gulden..
Ik heb een klacht over deze reactie


05 mrt 2012, 14.52 uur
Door: Nick (82.156.86.xxx)
"Geert, nazaat der moedige kruisvaarders!" Het is toch algemeen bekend dat Geert van Indonesische origine is? Dus niks nazaat van kruisvaarders.
Ik heb een klacht over deze reactie


05 mrt 2012, 10.27 uur
Door: Johannes (213.34.254.xxx)
Alléén de toenmalige Roomse theocratie kon weerstand bieden aan genoemde explosie van de islam in de wereld, waarin het Evangelie van Jezus Christus vrij verkondigd dient te worden. De calvinistische theocratie colaboreerden altijd al met de islam (sinds 1612), dit op basis van onderlinge vriendschap en gemeenschappelijke strijd tégen Rome. Laten de moskeeen daarom maar verrijzen tegenover de kerken die zich nog altijd tégen de rk-Kerk keren, zodat er ook in USA nog voldoende ruimte is. Liever daar dan voor mijn deur en in Nederland hebben we gelukkig nog onze Geert, nazaat der moedige kruisvaarders!