Kerknieuws.nl Comedy Central maakt paus belachelijk
DO 28 aug 11:04  |  update 11:04
Kerk van Schotland Koptische paus in Stadskanaal Pater
Kerk van Schotland 'neutraal' over onafhankelijkheidKoptische paus in StadskanaalTerug naar huis en kerkRadicale moslims veroveren grenspost GolanBelangrijk joods centrum India heropend

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Comedy Central maakt paus belachelijk

Comedy Central maakt paus belachelijk
VR 26 mrt 2010 | 08.32
 
Tv-zender Comedy Central haalt op Paasavond alles uit de kast om de draak te steken met de kerk. Dit doet zij met een satirische Paasrede van de 'paus' en verschillende Paasafleveringen van the Simpsons en South Park waarin Pasen en het christelijk geloof centraal staan.

In zijn Paasrede wordt de zogenaamde paus bijgestaan door twee koorknapen, uiteraard een knipoog naar de vele gevallen van seksueel misbruik in de rooms-katholieke kerk. In de rede wordt ingegaan op ondermeer het WK-voetbal, ons protestants koningshuis en het succes van Bekende Nederlanders in Duitsland.

De uitzending is op zondag 4 april om 20.00 uur te zien op Comedy Central, een zender die dagelijks van 20.00 tot 05.00 uur comedy uitzendt.

Bron: IKON

Trailer van de Paasuitzending:


De website van Comedy Central
  Bekijk







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Stilte is vaak belangrijker dan spraakwatervallen en muziek
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties

26 mrt 2010, 17.41 uur
Door: Getrouw (80.101.238.xxx)
Welk behagen schept ikon erin dit te melden?
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 16.23 uur
Door: alam tara (91.209.162.xxx)
Ratzinger hoort in de gevangenis thuis en hij mag dus niet klagen als het bij spot van Comedy Central blijft.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 16.13 uur
Door: Nick (85.147.42.xxx)
@ Jos 26 mrt 2010, 14.27 uur | "Wanneer gebeurde dit[...]" Een vermoeden: zaterdagavond rond 19:00 uur 31 januari 1953
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 14.27 uur
Door: Jos (77.249.117.xxx)
@Gardiaan, even een paar vragen. In welk christelijk dorp in Zeeland speelde zich je waar gebeurde verhaal af. Wanneer gebeurde dit en wie waren de mannen, die bij het gebeuren betrokken waren. Bewijzen, bewijzen graag. Of wordt het nu weer DOOD en DOODSTIL.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 12.49 uur
Door: Nick (85.147.42.xxx)
@ adg 26 mrt 2010, 11.34 uur | als je nou van je wijkouderling niet naar Comedy Central mag kijken, doe dat niet alsof je weet wat ze daar zoal uitzenden. Comedy Central heeft al heel wat 'anti-islam satire" op het menu gehad in de afgelopen jaren, en net als elke commerciele zender herhalen ze daar dingen tot het je strot uit komt. Vreest dus niet, moslims krijgen er op die zender ook ongenadig van langs.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 11.40 uur
Door: Binjamin Heyl (213.46.146.xxx)
gertman. Mijn stelling is duidelijk. Elke gelovige (ongeacht van welke godsdienst) die ervan uitgaat dat God mensen buitensluit omdat zij niet in het ware geloof zijn, zijn afgodendienaars. Elke mens kan stellen dat hij van mening is dat hij in het ware geloof is, daar ligt dan ook meteen de grens. Iemand die van mening is dat hij het ware geloof heeft, dat zijn geloof de juiste weg is, geeft m.i. hem vervolgens niet het recht te stellen dat anderen met en andere geloofsovertuiging niet zouden mogen stellen dat hun geloof de juiste weg is. Gardiaan en adg gaan ervan uit dat alleen zij die in Christus zijn behouden blijven en dat de hele wereld zich aan hun visie dient te onderwerpen. Deze onderwerpingstheologie heef tot de dag van vandaag alleen maar ellende veroorzaakt. Zij kunnen helaas niet anders valt hun hele wereld- mens- en godsbeeld in duigen en staan zij met lege handen in deze wereld en wordt hun leven zinloos en een ramp. Ik vind het enerzijds wat humoristisch, maar in feite is het in en in triest. Maar ja, zij vinden dat weer kennelijkj van mij. Ik ga nu een tijdje weg. Het is zo sjabbat en hierna vieren wij Pesach en ik hoop dat vele mensen die nog steeds in slavernij leven ook voor hen de dag aanbreekt dat zij als vrije mensen kunnen en mogen leven in een wereld die alle vormen van slavernij daadwerkelijk afschaft.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 11.34 uur
Door: adg (82.95.127.xxx)
@b. heyl; o, dus wilders werkt daar niet; dus bij comedy central steken ze dus NIET de draak met de islam. Je doet met 09.19uur voorkomen van wel...
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 11.13 uur
Door: gertman (86.83.103.xxx)
@Binjamin Heyl, de beide posters demonstreren hier en in andere topics keer op keer dat zij de geest uit de afgrond aanbidden Dat zij zichzelf christen noemen zegt mij helemaal niets.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 11.02 uur
Door: Binjamin Heyl (213.46.146.xxx)
adg. Nee, hij steekt wel de draak met moslims, hij gaat zelfs veel verder. Hij stigmatiseert. Maar kennelijk ontgaat u het een en ander. En vindt u dat, om met uw broeder in Christus Gardiaan te spreken, het een en ander verschrikkelijk LOLLIG. Smaken verschillen.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 10.03 uur
Door: Gardiaan (81.68.205.xxx)
26 mrt 2010, 09.52 uur Door: adg (82.95.127.xxx) ------------LOL
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 09.52 uur
Door: adg (82.95.127.xxx)
werkt wilders dan ook al bij comedy central?
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 09.19 uur
Door: Binjamin Heyl (213.46.146.xxx)
adg. Als er gesproken wordt over kopvoddentaks, over de Koran als een soort van Mein Kampf en dit vele stemmen oplevert hebt u toch niets te klagen lijkt me zo.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 09.14 uur
Door: Gardiaan (81.68.205.xxx)
Ach @ADG de wraak is aan onze Heer en die zal het ze vergelden,Hij laat niet met zich spotten.Is waar gebeurd----In een zeer Christelijk dorp in Zeeland waren er een paar mannen die maakten grappen over het Heilige Avondmaal en waren het aan het bespotten terwijl in de kerken van dat dorp het Heilige Avondmaal werd gevierd,binnen een week waren ze allemaal dood die het Heilige Sacrament on genot van veel bier aan het bespotten waren.En de draak steken met welk geloof dan ook is en blijft afkeuringswaardig totaal.
Ik heb een klacht over deze reactie


26 mrt 2010, 08.56 uur
Door: adg (82.95.127.xxx)
zouden ze ook overwegen om op de laatste dag van de ramadan de draak te steken met mohammed met zijn 9-jarige 'vrouw'? Want anders is het discriminatie: het ene geloof wel bespotten ; het andere niet...